Hjertet skal røres

At træne cardio giver dig et veltrænet hjerte, som er i stand til at pumpe blodet bedre rundt, og du får en bedre kondition. Hele kroppen får gavn af cardiotræning, fordi hjertet er den muskel, der holder og sætter gang i processerne i kroppen.

Formål
Hvis hjertet er trænet og stærkt, mindsker du risikoen for hjertekar sygdomme. Samtidig sænker du blodtrykket, hvilket er godt for lungerne og musklerne – mens du forbrænder kalorier og øger chancen for et vægttab.

Sådan træner vi på holdet
Alle træningsformer, hvor man får pulsen op i over 30 minutter, kan betegnet som cardiotræning. Cardiotræningen på Sano er på hold med en dygtig og motiverende fysioterapeut – der sikrer, at du hos os kan lidt mere end på egen hånd.

Cardio træning er meget mere end bare løb, selvom det er den mest velkendte træningsform.

Hos os tilpasses træningen dit temperament, dine præferencer og dine udfordringer, men kan foruden løb også være cykling, gang med modstand, trappegang, eller skiløb. Vi har et bredt udvalg af maskiner, hvor du kan finde dine personlige favoritter.

Effekt
Cardiotræning har en masse sundhedsmæssige fordele. Det får din puls op, hvilket får mere ilt til at pumpe gennem dit blod - og dit hjerte til at pumpe hurtigere.

Har du allerede sundhedsmæssige udfordringer, er træningen vigtig, og der medfølger mange fordele, som kan gavne dig på lang sigt. Cardiotræningen motionerer dit hjerte og forbedrer din kondition.

Ved at træne cardio mindsker du risikoen for hjerte-kar-sygdomme samtidig med, at du forbrænder mere og dermed taber dig.